Next is Now – framtidens mat redan idag

Orkla har i flera år arbetat strategiskt med hållbarhet. Den koncernövergripande strategin följs av alla koncernens bolag och baseras på en noggrann väsentlighetsanalys, med tydliga mål, processer och nyckeltal. Inom koncernens svenska Out of home-avdelning, Orkla FoodSolutions, verkställer man detta mot den professionella marknaden via plattformen Next is Now.

Orkla Foods Sverige gör god mat som gör gott. Våra största varumärken är Felix, Abba, Kalles, Paulúns, BOB, Frödinge, Ekströms, Risifrutti, Grandiosa, Önos, Fun Light, JOKK och Den Gamle Fabrik. Vi har en omsättning på cirka 5 miljarder kronor årligen och runt 1 500 anställda i Malmö, Eslöv, Frödinge, Fågelmara, Kumla, Kungshamn, Tollarp, Uddevalla, Vansbro och Örebro.

Våra populära varumärken är en stor del av vårt stolta svenska matarv och för oss är det viktigt att vår mat och dryck smakar gott och är tillagad med omtanke om människor, hav och land. Vi vässar våra krafter och smaklökar för att skapa innovation, driva utvecklingen av en hållbar livsmedelsbransch och göra våra varumärken ännu godare och bättre.

www.orkla.se